Saturday 8 December 2012

Setelah 3 bulan menyepi



Assalamualaikum..

<jap eh..buang habuk, sawang, sarang labah-labah..lol>

Oh ye..punya lama menghilang adek manes..pegi mana?? LOL..serious..dah lebih tiga bulan aku tak update..hihi..takde masa??ke malas sebenarnya??ntah laa..mana-mana pon boleh..tetiba teringat nak update..

Sedar tak sedar dah nak dekat tiga bulan aku menjejakkan kaki ke bumi shamrock ni..Apa shamrock-shamrock pulak ni weh..menatang apa tuu??cakap standard punya level takleh ehh??Okay-okay..baikk..bumi shamrock tu nak refer ke bumi Ireland sebenarnya..

Mungkin ada yang tertanya-tanya..amacam derr duduk bumi orang..negara empat musim..sekarang winter kan??salji dah??tak menggigil ke weh kau sejuk-sejuk ni??best tak weh duduk sana??omputih semua camne??

Perghh..banyak betoi soalan nyaaa..chop chop..meh aku jawab..biasa je weh duduk sini..mula sampai excited macam budak-budak dapat lollipop..dah masuk sebulan, dua bulan, tiga bulan rasa macam Malaysia is wayyyy better..

Why? Why? Why?

Hahahaha..biasa aa..ada pros and cons dia duduk sini..pros dia kau merasa aa menjejakkan kaki ke bumi Eropah..dapat elaun banyak <kalau convert duit Malaysia aa..lol>..dapat jalan-jalan di Ireland dan negara-negara sekitarnya, contohnya UK, France, Spain, Holland, Germany, Czech etc..dapat kawan ngan omputih <ni kalau dia layan aa..kalau dah depa duduk ngan geng-geng depa tak layan dah hampa..toksah perasan..hahaha>..dapat kawan dengan orang-orang hebat..contoh dia 3 orang daripada students Malaysia merupakan top 30 SPM 2009..sorang tu nombor 7 Malaysia, sorang tu nombor 8 Malaysia, sorang tu nombor 20..aku??ntah nombor berapa ribu ntah..hihi..dan salah sorang mature student TCD ni bekas pemain rugby Scotland woiii..tak sangka aku..dia baik gila kot say hi..tanya pasal baju kurung and baju melayu..hahaha..another pros, coklat kat sini murah..aiskrim Haagen Dasz tu senang-senang je nak makan..perfumes bila less murah giloss..lol..

Cons dia?? Hmm..jauh dari family..homesick tetiba..ada PBL..ada small group learning..lab anatomy punya group sorang-sorang budak Melayu lepas tu krik krik krik..awkward..tak cukup yakin nak speaking..haihhh..ada viva dan spot tests untuk anatomy..aku rasa masalah besar aku ialah kurangnya confidence untuk bercakap dalam bahasa inggeris..iyeee..that’s it..the major problem..aku mengharap sangat untuk dapat keyakinan tuu..sobs sobs sobs..

Okay tu je luahan perasaan aku..kena back to study..exam start next week..on Monday..last payperrrr Thursday..and after that merdeka..nak bermusafir..jalan-jalan, shopping, mencari ilmu..hopefully cuti sebulan dapat dimanfaatkan dengan sebaiknyaa..insyaAllah..

p/s: Hopefully korang dapat doakan kejayaan aku untuk exam sem ni ehh..40% of the year..takut..cuak..tak sempat cover everything..sobssss..tapi takpe..usaha setakat termampu..doa, tawakal..

pss: Sila juga doakan kejayaan pasukan Bola Sepak kita untuk semi final AFF..

 Aminn..jumpa lagi next time 

No comments: